Cookies Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Close
PWPW S.A. zintegrowała system Pojazd z CEPiKiem
 (17-12-2010)

PWPW S.A. zakończyła integrację systemu Pojazd z CEPiKiem. W czterystu urzędach na terenie całego kraju wdrożono nowe rozwiązanie ADSxP.

 

PWPW S.A. zakończyła integrację systemu Pojazd z CEPiKiem. W czterystu urzędach na terenie całego kraju wdrożono nowe rozwiązanie ADSxP. Celem wdrożenia było usprawnienie pracy organów rejestrujących oraz skrócenie czasu oczekiwania na dowód rejestracyjny pojazdu.

Wdrożenie umożliwiło urzędom w całej Polsce komunikację w trybie on-line, w czasie rzeczywistym. Dzięki błyskawicznemu przesyłowi danych podwyższyły się standardy bezpieczeństwa oraz znacznie przyśpieszono niektóre procedury, co powinno skrócić czas obsługi obywatela. Nowy system ADSxP pozwala na bieżącą aktualizację bazy CEPiK, z której korzystają nie tylko wydziały komunikacji, ale również Policja oraz inne służby, a także firmy ubezpieczeniowe.

- Połączenie dwóch systemów informatycznych (Pojazd i CEPiK) pod względem logistyczno-organizacyjnym  było dla nas jednym z trudniejszych zadań dotyczących administracji - mówi Ryszard Chyrzyński, z-ca dyrektora Departamentu Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki w  MSWIA. -  W ciągu zaledwie czterech miesięcy wdrożyliśmy wraz z PWPW S.A. nowe rozwiązanie w prawie 400 lokalizacjach w całej Polsce. Wiązało się to z wdrożeniem nowych aplikacji, doposażeniem w sprzęt informatyczny oraz przeszkoleniem ok. 3,8 tys. osób w całej Polsce.

PWPW dokonała również modernizacji infrastruktury programowo-sprzętowej we wszystkich urzędach  i w centrum przetwarzania danych w PWPW S.A. Były to m.in. nakłady związane z instalacją nowych wersji oprogramowania systemowego i użytkowego we wszystkich urzędach, wymiana ok. 400 szt. serwerów,  migracją danych na nowe serwery we wszystkich urzędach, wymiana (ok. 3500 szt.) stanowisk komputerowych i drukarek, wymianą szaf  krosowniczych i innych elementów infrastruktury telekomunikacyjnej oraz instalacja około 500 sztuk skanerów – przeznaczonych do archiwizacji dokumentów. Zmodernizowane zostało także Centrum Personalizacji PWPW S.A.

- Została stworzona baza, na której jednostki  samorządu terytorialnego mogą skutecznie rozwijać kolejne usługi elektroniczne dla obywateli w całej Polsce. – mówi dr Jan Maciej Czajkowski, ze Związku Powiatów Polskich. - Grzechem byłoby niewykorzystanie tej infrastruktury i nowych możliwości.

 

 

Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK) to system informatyczny obejmujący centralną bazę danych zawierającą informacje o pojazdach, ich właścicielach i posiadaczach a także osobach posiadających wymagane uprawnienia do kierowania pojazdami. Głównym zadaniem CEPiK jest zabezpieczenie interesów państwa i obywateli w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa pojazdów i ich właścicieli oraz ograniczenie i eliminacja kradzieży pojazdów, dokumentów oraz różnego rodzaju oszustw celnych czy ubezpieczeniowych. CEPiK ma również zwiększyć efektywność pracy Policji, a także usprawnić pracę organów administracji państwowej w zakresie rejestracji pojazdów i wydawania praw jazdy. Właścicielem systemu jest MSWiA.

Pojazd to system teleinformatyczny wspomagający w organach rejestrujących obsługę procesu administracyjnego rejestracji pojazdów i  zamawiania personalizowanych dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów oraz nalepek kontrolnych. System funkcjonuje w urzędach rejestrujących w całej Polsce od 2004 r, jego właścicielem jest PWPW S.A.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na podstawie umowy nr UOD-DEM-1-385/001 z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, zawartej w dniu 10 grudnia 2013 r. Komenda Stołeczna Policji, w partnerstwie z norweskim ID-Center oraz Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. prowadzi projekt “Dokumenty – bezpieczeństwo i kontrola, w tym kontrola taktyczna”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na podstawie umowy nr UOD-DEM-1-385/001 z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, zawartej w dniu 10 grudnia 2013 r.


Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

ul. R. Sanguszki 1
00-222 Warszawa
Zobacz na mapie
centrala tel. 22 235 20 00
fax 22 235 24 50
data

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Akceptuję Nie akceptuję
Akceptuję Nie akceptuję