ID Issuer – Obowiązek aktualizacji danych | |
(07-02-2020) |
W lutym br. w życie wejdą nowe unijne przepisy dotyczące przechowywania danych podmiotów oraz zakładów biorących udział w obrocie wyrobami tytoniowymi. W związku z planowanymi zmianami, wszystkie podmioty zarejestrowane w systemie ID Issuer zobowiązane są do aktualizacji danych adresowych nie później niż do 31 marca 2020 roku. Brak aktualizacji danych podmiotu uniemożliwi rejestrowanie jego ruchu w systemie obrotu wyrobami tytoniowymi na terenie Polski oraz UE.
21 lutego br. obowiązywać zaczną przepisy nowej wersji specyfikacji unijnego repozytorium danych systemu śledzenia wyrobów tytoniowych, w którym przechowywane są dane podmiotów biorących udział w obrocie wyrobów tytoniowych.
Informacje adresowe w nowych polach
Od 4 lutego br. dotychczasowe jedno pole zawierające zbiorcze dane adresowe zostanie zastąpione przez 4 odrębne pola: ulica, numer, kod pocztowy oraz miasto. W związku z powyższym, konieczna jest aktualizacja danych adresowych przez wszystkich użytkowników systemu ID Issuer.
Jednocześnie informujemy, że zarejestrowane do tej pory kody zakładów i podmiotów pozostają aktualne. Zmiana dotyczy jedynie informacji adresowych.
Aktualizacja danych
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, która przygotowała system ID Issuer, zwraca się do wszystkich zarejestrowanych w nim podmiotów o jak najszybszą aktualizację danych adresowych. Brak aktualizacji danych podmiotu uniemożliwi od 31 marca br. rejestrowanie jego ruchu w systemie obrotu wyrobami tytoniowymi na terenie Polski oraz UE.
Dla ułatwienia aktualizacji danych, PWPW przygotowała specjalne instrukcje aktualizacji, które znajdują się na w zakładce „Pomoc” na stronie internetowej systemu ID Issuer.
Dokumentacja API dostępna jest pod adresem:
https://help.idissuer.pl/home/instructions?title=api_general